پخش زنده
امروز: -
عضو بخش رسانه دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رقابت امروز رسانهها را رقابت برای جذب گوش و چشم مخاطب دانست و با انتقاد از رنگ آمیزی ابتذال بدست برخی رسانهها بر ضرورت بهره از تخریب خلاق در منابع انسانی سازمانهای رسانهای تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ سید مهدی شریفی در مراسم انجمن علمی مدیریت رسانه دانشگاه پیام نور در تبیین فواید تخریب خلاق برای مدیریت منابع انسانی سازمانهای رسانهای گفت: شرح شغلهای تکراری، بی اعتنایی به آزادی عمل کارکنان رسانه و سهیم نشدن مخاطبان در تجربه کاری سازمانهای رسانهای سبب شده است که منابع انسانی رسانهها فرمهای گذشته خود را به هم ریخته و به ویژگیهای صنایع خلاق روی آورند.
وی ارزش فعالیت کارکنان رسانهای در اثر گذاری بر فرهنگ را بسیار بالا خواند و از مدیران سازمانهای رسانهای خواست تا با حذف نمادهای قدرت و سلسله مراتبی با کنترل نرم به کارکنان خود اعتماد کنند.
شریفی باانتقاد از اندیشهای که ظهور دیتا ژورنالیسم و روزنامه نگاری روباتیک را باعث افول نقش نیروی رسانهای در آینده رسانهها می داند این پرسش را مطرح کرد که مگر نه اینکه نیروی انسانی وجود دارد که این ابزارها را طراحی می کند؟
وی در پایان با بیان اینکه فرهنگ شرقی نباید خود را دست کم بگیرد به نقش طهطاوی و نیز جنبش ناندا در توجه به انگیزشها و دغدغههای نیروی انسانی پیش از مکتب روابط انسانی در غرب اشاره و برضرورت قدرشناسی سازمانی از کارکنان خلاق رسانهها به غیر از جبران خدمات مستقیم تاکید کرد.